wtorek, 12 grudnia 2023

"Świat na nowo"- Barbara Wysoczańska


                 Autorka ukazuje czasy po II wojnie, które, wydawać by się mogło, że co złe się nareszcie skończyło, niestety nadal są niepewne i niebezpieczne. W Polsce zaczyna się czas powojennej odbudowy i budowania świata na nowo. 
           Lidia, która z rodziną i dziesiątkami innych repatriantów ze wschodu, dociera do Nowej Soli wpada w oko Szczepanowi, porucznikowi, który podczas wojny walczył w Wojsku Polskim pod rozkazami Sowietów, teraz został funkcjonariuszem podległym Urzędowi Bezpieczeństwa. Dzięki niemu los jej rodziny staje się trochę łaskawszy. Ona sama zatrudniona w radzieckim szpitalu opiekuje się ciężko rannym Jankiem,  partyzantem  z Lubelszczyzny, który po śmierci narzeczonej próbuje odnaleźć swoje miejsce Jakie losy spotkają tą trójkę w świecie, gdzie każdy wybór i każda decyzja ma swoją cenę. Trudne wybory, przed jakimi stają,  skłaniają do refleksji. Książka z tych, które zachowają się w pamięci na długi czas. Książka, którą warto przeczytać szczególnie przez młodsze pokolenie, chociaż mnie również wiele spraw z życia w tamtym czasie uzmysłowiła.
         Jest to pierwsza książka tej autorki, którą przeczytałam i  jestem pod  wrażeniem. Podobał mi się  styl pisania. Z pewnością sięgnę po inne wydania tej autorki, bo ta, to  świetna powieść,  interesująca i warta polecenia.
___
20 książka, 608/8972

1 komentarz:

  1. Zabrzmiało ciekawie - nic nie czytałam tej autorki jeszcze :) pozdrawiam Elu

    OdpowiedzUsuń