czwartek, 3 października 2024

Podróże


                  Zawsze je lubiłam. Poznawać nowe miejsca, kosztować nowych smaków, dzielić się radością z podróżowania z bliskimi, z tymi z którymi podróżowałam. Było tego sporo. Kiedyś z córką, potem z Jurkiem, ale też wspólnie ze znajomymi. Ja planowałam, wspólnie realizowaliśmy. Było fajnie. Co najmniej dwa razy w roku jakiś dłuższy wyjazd. Najpierw poznawaliśmy Europę, a nawet świat, ale też, i potem podróże po Polsce. Na wiosnę 2020 roku zaplanowany był kolejny wyjazd. Niestety covid wszystko pokrzyżował, zatrzymał. Jeszcze w styczniu zanim wszystko się zaczęło były jakiś krótkie wypady w najbliższej okolicy. Potem raz w 2022 roku niedaleko na polu tulipanów i to wszystko. Aż trudno uwierzyć, że minęło pięć lat izolacji. Najpierw ten obowiązkowej, potem dobrowolnej, bo zaczęły się problemy, bo w każdej chwili mama może potrzebować, potem była pod moją opieką itd. A teraz?


                Tak, zmieniło się wszystko, chociaż fizycznie niewiele. Może z wyjątkiem zdrowia, które się posypało. W tym roku zaczęliśmy na początek wychodzić zwiedzać nasze miasto, potem kilka razy wyjechaliśmy. Na razie sami, aż wreszcie postanowiliśmy wyjechać jak dawniej, razem ze znajomymi. Nie było łatwo zgrać termin, bo obowiązki, bo długo oczekiwane wizyty do lekarzy itd, ale się udało. Zaplanowałam marszrutę, zarezerwowałam noclegi i w ostatniej chwili Basia się rozchorowała. Wysoka temperatura, kaszel i tym podobne.  Wyruszyliśmy więc sami. Byłam już nastawiona na ten wyjazd, a za rok nie wiadomo co może się zdarzyć. Na wspólne podróżowanie za rok wybierzemy inne miejsca. Nazwałam ten wyjazd " Znana i nieznana Wielkopolska. Poznań i okolice". W niektórych miejscach już byłam, ale dawno. Wyjechaliśmy pierwszego, we wtorek. Pogoda była w sam raz. Chłodno, ale słonecznie, ale wieczorem się okazało, że Jurek nie zabrał swoich leków. Stwierdził jednak, że te kilka dni jakoś wytrwa. Nie wytrwał. Dzisiaj / trzeciego dnia/  wróciliśmy do domu, a wyjazd skorygowany nazwałam teraz 
 "Znana i nieznana Wielkopolska,  wokół Poznania".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz