sobota, 9 marca 2024

" Siła Kobiet" - Barbara Wysoczańska

         Powieść obyczajowa, czyli taka jakie lubię. Lata dwudzieste ubiegłego stulecia, odradzająca się Polska,  trochę zwyczajów i atmosfery,  ale też  świat wątpliwej moralności ,  w której mężczyźnie zawsze więcej wolno, świat zakłamania i hipokryzji. Autorka  opisuje losy trzech kobiet, z różnych środowisk połączonych przez jednego mężczyznę. Wszystkie trzy  łączy postać Ignacego Lubowidzkiego, posła na sejm II Rzeczpospolitej, który pewnej nocy zostaje zastrzelony przez nieznanego sprawcę. Sprawca się odnajdzie i zostanie osadzony. Kto nim będzie?  A kobiety, które połączył los to żona , kochanka i siostra. Wszystkie próbują walczyć o swój los w świecie gdzie nie jest to łatwe. Muszą burzyć stereotypy, uprzedzenia, konserwatyzm  jeszcze głęboko zakorzeniony w polskim społeczeństwie. Czy uda im się zawalczyć o siebie? 
     Jest to powieść  o odwadze, determinacji , walce o możliwość wyboru własnej ścieżki życia, o emancypacji,  o prawdziwym życiu, szczęściu, bólu i cierpieniu, radości, o wszystkim co w życiu nas spotyka. Pomimo stu lat różnicy pomiędzy tamtym a teraz , wiele kobiet nadal musi o siebie walczyć. Może nie aż tak, jak wówczas, ale mężczyźni uważają nadal, że więcej mogą, więc książka może dodać otuchy i zachęcić do walki o siebie. 

" w piekle jest się wtedy, gdy traci się wszelką nadzieję"
---
15 książka, 524/5987

2 komentarze:

  1. Dzień dobry, trafiłam tu przez bloga Lusi, którego jestem czytelniczką. Zauważyłam, że pode mną wpisała się moja imienniczka, no i jeszcze kotek (jestem kociarą urodzoną w roku kota) kobieta w pewnym wieku (ja też) więc pomyślałam, że może coś nas łączy. Zajrzałam, a tu świetne artykuły o książkach, więc z pewnością coś dla mnie! Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Droga Elu!
    Czytałam Siłę kobiet i muszę Ci powiedzieć, że książka naprawdę mnie urzekła. Przede wszystkim pokazuje jak wielką siłę posiadamy my - KOBIETY!!!!
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń