niedziela, 14 stycznia 2024

"Urok późnego lata" - Agnieszka Janiszewska


              Przy poprzedniej książce Agnieszki Janiszewskiej, napisałam, że sięgnę po następne. Tak też się stało. Znowu obyczajowa i podobny schemat. " Urok późnego lata" wciągnął mnie chyba jeszcze bardziej.  Znowu skomplikowane losy i ludzkie zawiłości, miłość, zdrada i trudne relacje rodzinne, małżeńskie, rodzicielskie. Historia sięga znowu do przełomu poprzednich wieków, kilka pokoleń i ich zagmatwane losy. Jak tragedie z dzieciństwa, błędy popełniane w młodości, skrywane tajemnice wpływają na losy kolejnych pokoleń.
       Rozliczenie z dawnymi traumami i bolesnymi wspomnieniami autorka dozuje małymi kroczkami, a za każdą poznaną tajemnicą kryje się następna.
         Czytałam przysłowiowym jednym tchem.

" Czym staje się rodzina, która zapomina o swoich korzeniach"
*
" Nic nie zabija związku skuteczniej niż milczenie, 
sekrety niewypowiedziane na głos, pretensje i skargi"
---
4 i 5 książka, 660/1448

7 komentarzy:

  1. Elu, dużo czytasz i zanęcająco recenzujesz książki. Może nawiążesz współpracę z kimś kto przesyła książki do recenzowania. Np znam Morganę https://spacerem-przez-zycie.blogspot.com/ - możesz ją popytać jak to się robi, to życzliwa i sympatyczna kobieta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krystyno, obawiam się, że nie podołałabym takiemu zadaniu. To moje czytanie jest takie okresowe.. Czasem mam przerwy. Poza tym czytam to co mnie zainteresuje, a w przypadku zobowiązania może nie zawsze by tak było. Bałabym się tego podjąć.

      Usuń
    2. Kochana Pellegrino!
      Małe sprostowanie. Ja książki otrzymuję do recenzji.
      Bardzo dziękuję za miłe słowa😊🧡🌼

      Usuń
  2. Czytałam, też mi się podoba. Elu, piszesz świetne recenzje, proszę wejdź na blog Morgany. To też bardzo miła, ciepła osoba i wydaje mi się, że otrzymuje książki i pisze recenzje nie zobowiązująco. Być może się mylę.
    Serdecznie Cię pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję zarówno Tobie jak i Pellegrinie za polecenie Morgany. Już tam bywam.

      Usuń
    2. Dziękuję Łucjo za ciepłe słowa😊🧡🌼
      Tak, otrzymuje książki do recenzji, bez korzyści materialnych😉

      Usuń
  3. I ja tak mam, jak podoba mi się książka jakiegoś autora, sięgam po kolejne📚📖📙
    Czytałam książki tej pisarki, polecam📘📖😊

    OdpowiedzUsuń