niedziela, 16 maja 2021

Kiedyś było ...

Kiedyś życie było smakiem...konfitury, porzeczek, agrestu, kompotu z rabarbaru. Nieśmiałego pocałunku, tęsknoty odmierzanej ilością listów.

Kiedyś życie było zapachem...siana, chleba, pieczonych ziemniaków z ogniska. Papeterii, ogródka z kwiatami, maciejki pod oknami.

Kiedyś życie było kolorem...słoneczników, zboża, chabrów i czerwonych maków. Kolorem tych jedynych oczu, miłości, prawdziwości.

Kiedyś życie było wyczekaniem...na pociąg, telegram, spotkanie. Dotyk dłoni, spacer i po świt rozmowy.

Kiedyś życie było dźwiękiem...gitary, kukułki, strumyka małego. Wytęsknionych kroków, serca, głosu kochanego.

Tęsknię za tym "kiedyś"... gdy babcia fartuch, chustę nosiła, a pod skromnym dachem miłość wielka była.

Tęsknię za tym "kiedyś"... gdy dziadek dokręcał przetworów wieka, a człowiek był ważny dla drugiego człowieka.

~Elżbieta Bancerz

7 komentarzy:

  1. Bardzo lubię poezję Elżbiety Bancerz. Kilka razy gościła (poezja) na moim blogu. Piękny wiersz. Też tęsknię za tym "kiedyś".
    Miłej niedzieli i udanego, nowego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdyby nie internet, pewnie nie znałabym twórczości Elżbiety Bancerz. Możliwe, że po raz pierwszy zetknęłam się z nią na Twoim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny wiersz, który wywołał we mnie łzy. Dobrze, że to kiedyś zostało w mojej pamięci, pamięci do której mogę wracać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Często nam się zdarza usiąść z mężem pod ciepłą ścianą, nagrzaną słońcem i zaczynać zdanie od... a pamiętasz? ... i snują się wspomnienia, od dzieciństwa po lata młodości, bo potem zostaliśmy razem. Choć pochodzimy z różnych domów, ja z chłopskiej rodziny, mąż mieszczuch, wartości wynieśliśmy prawie te same. Świat się zmienił na naszych oczach, teraz staje się normalnością to, co kiedyś było nie do przyjęcia. Z żalem czytam powyższy wiersz, to moje życie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne ;) ale ja jestem z tych że jestem wdzięczna za to co jest teraz ;) za te możliwości, szanse :)

    OdpowiedzUsuń
  6. tęsknić tak ale i doceniać to co teraz:)

    OdpowiedzUsuń