środa, 27 lipca 2022

Remigiusz Mróz - " Lot 202"


            Pisałam już kiedyś o mojej kondycji. jedynie ogród daje ukojenie. Straciłam zapał do czytania. Jestem czasen bezsilna, ale i wściekła na różne sytuacje. Zażartowałam nawet, że może chociaż w książce będę mogła kogoś zamordować i sięgnęłam po kryminał. Nie pamiętam kiedy czytałam tego rodzaju książki. Chyba będąc nastolatką, a czytało się wtedy Agatę Christe, czy Arthura Conan Doyla / Sherlock Holmes/. Tego rodzaju literatura mnie nie pociągała, a teraz obiło mi się o uszy o Remigiuszu Mrozie i spróbowałam. Tak właściwie to do końca nie wiem czy to kryminał czy fantazy fiction. Może political fiction. W każdym razie fantazji autorowi nie brakuje, a ilość bzdur i naciąganych sytuacji graniczy z absurdem. Stek niedorzeczności opisany w książce, może podoba się komuś, ale chyba tylko niewyrobionym literacko nastolatkom. Przedstawione sytuacje są czasami wprost tragikomiczne, nie mówiąc o wylewającej się brutalności. To że sięgnęłam po Mroza, to zwykły przypadek. Dopiero po przeczytaniu "Lotu 202", zainteresowałam się co pisze o nim wikipedia. Jest chyba najbardziej płodnym pisarzem współczesnym, chociaż  określenie pisarz, moim zdaniem jest trochę na wyrost. Wiem, na podstawie jednej przeczytanej książki nie powinno się oceniać autora. Pierwszą książkę wydał w 2013 roku i od tego czasu / 9 lat/ jest tego 58 tytułów. Czy w takim tempie może powstać coś wartościowego? Janusz Leon Wiśniewski swoją pierwszą książkę " Samotność w sieci" wydał w 2001 roku. Od tamtego czasu /21 lat/ napisał ich 45. Lubiłam jego powieći, do czasu, kiedy zaczął pisać na siłę. Na kolejną książkę Remigiusza Mroza z pewnością się nie skuszę. Pomimo, że książka nie przypadła mi do gustu, wynotowałam z niej kilka myśli, cytatów. Na wstępie, autor przytoczył cytat z "Myśli nieuczesanych"stanisława Jerzego Lenca:

"Ceń słowa. Każde może być Twoim ostatnim."

 A to już powiedział, a raczej napisał autor.

" Wszyscy umierają dwukrotnie. Raz, kiedy odchodzą z tego świata i
drugi, kiedy zostają zapomiani."
*
" Niektórzy ludzie żyją tylko po to, by inni zapamiętali jak umarli."
*
" Bitwę się da przetrwać dzięki sile, ale wygrać ją można tylko dzięki duchowi."
*
" Uczucia są najskuteczniejszymi narzędziami do manipulacji drugim człowiekiem."

-----------
 16 książka, 509/6753

1 komentarz:

  1. Dziękuję ze mnie ostrzegłaś przed tym pisarzem. Tez ostatnio po dziesiątkach lat wróciłam do kryminałów. Znów kreci mnie rozwiazywanie zagadek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń