niedziela, 10 kwietnia 2022

Niedziela Palmowa


                 Kolejna w moim życiu i czterdziesta jakże ważna. Wtedy, czterdzieści lat temu, w czasie czytania męki pańskiej, po raz pierwszy poczułam ruchy mojego dziecka. Byłam w ciąży i ten jakże pamiętny dzień przypomina mi o tym. Nie pamiętam jaka była wówczas pogoda, bo palmowa niedziela przypadła wówczas o tydzień wcześniej niż w tym roku. Dzisiaj jest zimno, zaledwie siedem stopni ciepła i na dodatek zimny, potęgujący zimno wiatr. Wiatr wysusza i tak suchą glebę, bo z czego ma być wilgoć. Śniegu zimą mniej niż na lekarstwo, deszczem postraszyło. W ogrodzie niewiele posprzatane po jesieni, po zimie, ale co nieco kwitnie, a co nieco już przekwitło, zwłaszcza krokusy i przebiśniegi. 


         Ciemierniki kwitną ponoć już pod śniegiem. Moje zawsze dopiero wiosną. Magnolii pękają pąki. Szkoda jeśli ją zmrozi, bo kwiaty będą brzydkie.






       











            Na parapecie " obrodziły"  sadzonki kobei. Chyba trochę za wcześnie wysiałam.


                  Na progu witają kwiatki w donicy i zawieszony na drzwiach wiosenny wieniec. Już świąteczny bo z jajeczkami.



                W domu też bukiet palmowy przyniesiony z kościoła i pisanki. Na oknie koguciki i  chyba na tym poprzestanę. 




          Każdego roku robiłam jakieś nowe ozdoby decoupagowe. W tym niewiele mi się chciało. Do już intniejących / dwa małe z lewej/ zrobiłam słoiczki do kuchni i jajko na kominek.



           Wszystkim odwiedzajacym mnie na blogu, życzę radosnej niedzieli.



8 komentarzy:

  1. Piękna kępka krokusów, a i ciemierniki uroczo wyglądają. Pogoda rzeczywiście nas nie rozpieszcza, wszyscy czekamy na trochę więcej słoneczka. Przesyłam pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne wspomnienia związane z Niedzielą Palmową.
    U mnie podobnie , pogpda mało sprzyjająca. Pisanki urocze.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dekoracje masz urocze. W ogrodzie masz weselej niż u mnie, hiacynty dopiero się wynurzają spod ziemi, ale ciemierniki już też pięknie kwitną.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne kwiaty wiosenne a wśród nich moje ulubione ciemierniki.
    Podziwiam Twoje dekoracje wielkanocne i zachwycam się wielkanocnym jajem. Ciekawi mnie jak go i z czego zrobiłaś.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne masz wspomnienie związane z Niedzielą Palmową. I pięknie przyozdobiłaś swój dom na nadchodzące święta Wielkiej Nocy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam Was. Łucjo, jeśli chodzi Ci o jajo na kominku, to podstawą było jajo ze sklejki na podstawce, pomalowałam i obkleiłam różnymi przydasiami: serwetki , kawałek juty, kwiatki, listki i motylki kupowane gdzieś w chińskich sklepach ze wszystkim do robótek np Tedi. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Elu wspaniały spacerek ile u ciebie kwitnących już - masz prześlicznie :)
    Z przyjemnością popodziwiałam świąteczne ozdoby - cudne dekoracje :)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne te Twoje ozdoby a i zwiastuny wiosny radosne i kolorowe.

    OdpowiedzUsuń