poniedziałek, 4 września 2023

" Siła czy moc" - Dawid R. Hawkins


               Książkę polecił mi mój terapeuta od kręgosłupa. W końcu kinezjologia to reakcja mięśni na bodźce zarówno fizyczne jak i psychiczne. Siła i słabość każdego mięśnia jest powiązana ze zdrowiem lub zaburzeniami odpowiadającego mu narządu ciała. Każdy narząd ciała ma swój "odpowiadający" mięsień wskaźnikowy, którego osłabienie sygnalizuje istnienie stanu patologicznego w tym narządzie. Opisany w książce rozkład poziomów mocy w relacjach ludzkich odsłania  rozróżnienie między mocą a siłą oraz ich odpowiednimi jakościami. W książce tej po raz pierwszy przedstawiono szczegółowo Mapę Poziomów Świadomości która jest efektem wieloletnich badań naukowych dr. Hawkinsa. Książka odwołuje się do badań naukowych i eksperymentów. Wymaga odpowiedniego skupienia, czemu nie sprzyja mój obecny stan umysłu. Może dlatego w  wielu miejscach była dla mnie niezrozumiałą abstrakcją. Kilka wniosków jednak wyciągnęłam, zacytuję.

" Rozum i uczucia, dwa podstawowe aspekty kierujące naszym działaniem,
są jednakowo zawodne"
*
" Ludzie naprawdę odnoszący sukcesy nie mają skłonności do agresji, ponieważ nie uważają siebie za lepszych od innych"
*
" Nasz świat, jest światem względnym. Każdy działa ze swojego poziomu prawdy i dlatego wierzy, że jego działania i decyzje są  "słuszne"."
---
12 książka, 386/6218

1 komentarz:

  1. A wiesz Elu, że ja często się zastanawiam nad tym, czym się różni siła od mocy bo to nie tylko tak, że siła to fizyczność a moc to psychika. Czy chcę być silna? Czy chcę mieć moc?

    OdpowiedzUsuń