środa, 18 września 2024

" Więzień nieba" - Carlos Ruiz Zafon


           W czytanych opiniach o książkach, spotkałam się z zachwytami nad " Cieniem wiatru". " Więzień nieba" to ten sam autor i nawet książka z cyklu Cmentarza Zapomnianych Książek, ale to nie jest książka dla mnie. Akcja rozgrywa się w Barcelonie w 1957 roku, a we wspomnieniach jednego z bohaterów wracamy do okresu końca wojny domowej w Hiszpanii i początku II wojny światowej. Niektóre drastyczne opisy, znane z innych tytułów, innych autorów opisujących wojenne doświadczenia, w tej książce mają inny wydźwięk. Jest w nich tragedia, tajemnica, ale to jest fikcja, kryminał, triller czy wręcz fantazja. Ja takich książek nie lubię. Dużo wątków w których chwilami się gubiłam i nawet nie bardzo rozumiałam.  Pozostają niedopowiedziane sprawy, jakby autor nie wiedział jak je zakończyć. No i zakończenie, dla mnie trochę dziwne i niezrozumiałe, ale może sprawić, że sięgniesz po następną część. Człowiek to taka istota, która chce poznać skrywane tajemnice, ale ja chyba po nią nie sięgnę, bo ciężko mi się ją czytało.

" najlepszym kłamstwem jest zawsze prawda, z pominięciem najistotniejszej kwestii"
**
Przeznaczenie nie puka do drzwi naszego domu.
 Trzeba za nim ruszyć, wyjść mu na spotkanie".
---
34 książka, 411/13.072

1 komentarz:

  1. Czytałam Cień wiatru i Gra Anioła ale mnie ani nie zachwyciły ani nie powaliły. Ale jak się ma dużo czasu wolnego to warto do nich sięgnąć nawet drugi raz.

    OdpowiedzUsuń