niedziela, 13 lutego 2022

" Obca" - Diana Gabaldon


         Na początek zacytuję opinie z okładki. Według  „San Francisco Chronicle”  - Wspaniała zabawa... fantastyczne przygody... romans... seks... Idealna lektura, by oderwać się od rzeczywistości!  

 „Library Jorunal” pisze:  Soczysta, obrazowa, zmysłowa proza, pełna szczegółów historycznych i humoru.

         I chyba tak jest . Połączenie powieści przygodowej, historycznej, fantastyki i romansu. Rzecz dzieje się  w dwóch czasach, współcześnie po drugiej wojnie światowej i w XVIII wieku. Za sprawą działania tajemniczych kamiennych kręgów, była pielęgniarka wojennych szpitali, żona, przenosi się do XVIII wiecznej Szkocji. Tam, w nowej dla siebie rzeczywistości przeżywa wielką miłość, masę przygód i niebezpieczeństw. Jak dalej potoczy się jej życie można czytać w kolejnych częściach serii powieści  Diany Gabaldon. Nie wiem czy jednak się na to zdecyduję. Chwilami książka mnie irytowała. Niektóre akcje, opisy były jakby na siłę przedłużane. Ciekawiło mnie jednak tło historyczne. Nie jestem znawcą historii Szkocji i nie wiem na ile prawdziwie zostało to przedstawione, ale wydają mi się bardzo prawdziwe.  W książce jest też dużo informacji na temat życia w tamtym czasie. Te wszystkie informacje uwidaczniały się wraz z postępem akcji, w jej opisach, opisach przyrody, zachowań ludzi itd. Na wątek podróży w czasie przymknęłam oko. Fantastyka nigdy mnie nie ciekawiła, ale to widzenie tamtego świata oczyma kobiety nam wspołczesnej było warte czytania. Zarówno " Obca" jak i kolejne z serii stały się podstawą dla filmu, a właściwie serialu " Outlander". Znalazłam go na Netfliksie, ale po książce nie miałam siły.

 " ...szacunek dopuszcza tajemnice, ale nie kłamstwa"

-----

8 książka, 710 /3.307 stron

2 komentarze:

  1. Nie jestem pewna czy ta książka wciągnęłaby mnie na dłużej. Jestem fanką szeroko pojętej fantastyki :) ewentualnie książek familijnych, komiksów i bajek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię książki których akcja toczy się w Szkocji czy Irlandii, ta dzikość i surowość krajobrazu i Natury. Jak natrafię to przeczytam. A serial oglądnęłabym z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń