piątek, 16 listopada 2018

Przygotowania czas zacząć


               Mimo że jeszcze jest sporo czasu do świąt, przygotowania czas zacząć. Co prawda, inaczej niż w latach minionych, nie ma jeszcze w sklepach wystroju świątecznego i dobrze. A może nie ma w tych, do których chodzę, chociaż na przykład w Lidlu są już mikołaje czekoladowe i tym podobne. Ja swoją uwagę skierowałam do internetowych księgarni i postanowiłam, że w tym roku każdy otrzyma książkę. Robię rozeznania i tak na przykład zainteresowały mnie takie:

    
            "W ogrodzie Maryi. Atlas roślin maryjnych" Tadeusza Basiura.  Album zbiera i opisuje blisko 100 ziół, krzewów i kwiatów, które w tradycji ludowej poświęcone były Maryi. Są w nim legendy z nimi związane mówiące jednocześnie o Maryi. Autor pokazuje, jak głęboko wpisany w świadomość wiernych był kult maryjny. We wszystkim widziano ślad Jej obecności i troski. Oprowadza nas po Ogrodzie Maryi i opowiada o niezwykłościach, które kryją się w tych pospolitych nieraz roślinach,  ich właściwościach, zastosowaniach i tradycjach z nimi związanych.  Na polskich łąkach i w ogrodach jest ich mnóstwo. Ich tradycyjne nazwy często odnoszą się wprost do Matki Bożej. Są wśród nich torebki Maryi, Jej rękawiczki, sukienki, kądziel, dzwonki, a  także krew i łzy. Ciekawy album zwłaszcza dla starszych osób. Myślę, że babcia a właściwie prababcia będzie zadowolona. 
              Kolejna z serii albumów to " Wszystko o kobietach" Anny Dąbrowskiej.


                 Bogato ilustrowany album, krótkie notki  ukazujące szczegóły i ciekawostki na temat biblijnych kobiet. Tych świętych, ale też zbrodniarek i zdrajczyń. Kobiety biblijne były ciche i skromne, ale wiele z nich brało sprawy we własne ręce, działały zamiast mężczyzn lub nimi sterowały. Historie o nich oparte na najnowszych odkryciach archeologów i biblistów. Album wydaje mi się odpowiedni dla mojego pokolenia. Może jakaś ciocia?  Ja przeczytałam już obie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz