czwartek, 24 stycznia 2019

Życie rodzinne - film


 

             Dzisiaj nie kino, ale film na TV Kultura.  Film, którego światowa premiera odbyła się w 1970 roku, w Polsce w roku 1971.  Reżyser, którego bardzo cenię, Krzysztof Zanussi. Możliwe, że widziałam ten film, ale zapomniałam. Z filmów Zanussiego najbardziej pamiętam Strukturę kryształu", bo o nim pisałam w ogólniaku recenzję i dostałam za nią bardzo dobrą ocenę. Jednak wiem, że na żadnym się nie zawiodę. Dzisiaj zupełnie przez przypadek włączyłam rano telewizor i warto było. Film " Życie rodzinne" opowiada historię rodziny byłych właścicieli huty szkła. Spotkanie byłego właściciela,  jego córkę, syna i siostrę jego żony w ich zrujnowanej willi. Świadkiem konfrontacji postaw tych ludzi jest kolega Wita,  który pochodzi z rodziny chłopów, a dzięki zmianom jakie nastąpiły po wojnie, ukończył studia i wszedł w nowy świat. Jego postawa też zostaje poddana ocenie.
Odtwórcy ról Jan Kreczmar, Daniel Olbrychski , Maja Komorowska sprzed 50 lat. 
          Film w 1971 roku nominowany w Cannes do nagrody Złotej Palmy, wielokrotnie nagradzany. Polecam, wart obejrzenia, ale też głębokiej zadumy nad przeszłością.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz