czwartek, 27 grudnia 2018

Watykańskie ABC


              Tak jak już wcześniej pisałam, w ostatnim czasie trochę się rozczytałam.  Choroba, długie wieczory temu sprzyjały. Nie przeszkodziły nawet święta i do nich przygotowania. Ostatnio sięgnęłam na półkę po książkę wydaną w 1987 roku. Czytałam ją wówczas, ale teraz odświeżyłam. Należy do serii wydawanej przez Iskry od lat chyba sześćdziesiątych poprzedniego wieku. Seria ABC stolic. Każdy rozdział zaczyna się kolejną literą alfabetu i opisuje zagadnienia dotyczące danego miasta. Watykańskie ABC dotyczy oczywiście Watykanu i papieży. Watykan to państwo nowe. Nie ma jeszcze stu lat, ale państwo papieży i kościoła to też historia Rzymu.  Watykańskie ABC to historie pontyfikatów, anegdoty o papieżach, finanse Watykanu, antypapieże i wiele innych bardzo ciekawych informacji. Książkę napisana bardzo przystępnie, iście po dziennikarsku. Daje sporą wiedzę i pojęcie o historii i funkcjonowaniu Państwa Watykańskiego, podaną w atrakcyjny sposób. Warta polecenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz