poniedziałek, 13 listopada 2023

Cytat na dziś

 

"Szczęście się nie kończy, ono ulega zmianom"
                           Lolita Pille

     We wrześniu ubiegłego roku pisałam o naszym nowym miejscu na ziemi. Nie przypuszczałam wówczas, że wszystko się zmieni. Miałam wtedy plany z których nic nie wyszło. Zawirowania w moim życiu, jakie miały miejsce w tym roku sprawiły, że nie było czasu, sił i serca, aby się tym miejscem zaopiekować. Byłam tam chyba dwa razy, w tym raz gdy panowie byli ciąć żywopłot i skracać drzewa, aby sąsiadom nie przeszkadzały i skopać rabaty pod pierwsze nasadzenia. ROD mają swoje przepisy, a działeczki nieduże, więc trzeba się zastosować. Kiedy panowie robili swoje, ja też zrobiłam trochę. W ubiegłym roku po nabyciu działki wyglądało to tak. Nic wtedy nie robiłam. Nie było czasu. W domu czekała niecierpliwa mama.






            Latem w tym roku niewiele się jeszcze zmieniło. Jedynie anabelki  kwitły jak oszalałe bez niczyjej pomocy.


         Dopiero we wrześniu nadałam kształt pierwszym rabatom, posadziłam kilka roślin,  nawet nie podlewałam tego pomimo trwających jeszcze upałów. Przetrwało mam nadzieję, chociaż hortensje już dawno straciły wszystkie liście. Po posadzeniu wyglądało tak. 










        Dzisiaj też tam byłam. Musiałam coś zawieźć, coś zabrać, spisać licznik za energię, posadzić roślinki zabrane z balkonu, spuścić wodę z rur, aby nie zamarzła zimą. Moje miejsce na ziemi wyglądało dzisiaj tak. 




            Wiem, powinnam jeszcze skosić trawę, ale nie zrobiłam tego.  Zamiast, poszłam  na spacer do lasu, który mam tuż za płotem i nad staw ogrodowy.













               Jesień jest piękna, nawet jeśli pogoda nijaka. Urzekający spokój, czasem gdzieś ptak się odezwał. Czas na przemyślenia, refleksje, odpoczynek."Szczęście się nie kończy, ono ulega zmianom                     

3 komentarze:

  1. Cudownie, że znowu masz ogród. Wierzę że osiągniesz spokój i będziesz szczęśliwa. Bardzo Ci kibicuję. Pozdrawiam
    KrystynkaR

    OdpowiedzUsuń
  2. Elu, wspaniale, że masz taki kawałek świata tylko dla siebie. Działka to miejsce, gdzie można zapomnieć o troskach i kłopotach, w otoczeniu roślin, natura daje nam relaks, uspokaja i wycisza. A jeszcze tak bajeczne usytuowanie, przy samym lesie... raj pa prostu <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Urokliwe miejsce - na działce coś się dzieje, pomalutku czas znajdziesz czego Ci Elu życzę :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń