czwartek, 25 maja 2023

"Cieszę się, że moja mama umarła " - Jennette McCurdy

        Tytuł książki, nie będę ukrywać, nie przypadkowy, nie mniej spodziewałam się chyba czegoś innego. Jednak jedynie sposób napisania bardzo lekkim i swobodnym językiem, czyni ją mniej przejmującą. Jest to pewnego rodzaju pamiętnik jednej z najsłynniejszych dziecięcych aktorek amerykańskich. Dziecko, a potem dojrzewająca dziewczyna, wbrew własnej woli, aby zasłużyć na matczyną miłość godziła się na życie, na piekło które zgotowała jej matka, niby "dla jej dobra". To opowieść o wychodzeniu z zaburzeń odżywiania, uzależnień i toksycznej relacji z toksyczną, przemocową matką, a także o mozolnym odzyskiwaniu kontroli nad własnym życiem.
       Tytuł kontrowersyjny, bo wbrew pozorom Jennette przeżyła śmierć matki i dopiero długa terapia pozwoliła jej uświadomić sobie przyczyny i tragizm swojego życia.
To dokument ukazujący zarówno jej bolesną przeszłość, jak i mądrość, jaką zyskała po terapii. Pomimo, że autorka opowiada o tragicznych faktach swojego życia, robi to w sposób wręcz  dowcipny. Może to też rodzaj terapii? 
         Myślę, że  warto, a nawet trzeba, zapoznać się z tą opowieścią. Bardzo polecam. 

" chciałabym być z nią szczera, chciałabym się nie bać własnej matki".

Skąd ja to znam

--

9 książka 384/5530

3 komentarze:

  1. Kiedy oglądałam Rok w ogrodzie z Tobą, trudno było sobie wyobrazić, że masz taki problem z rodzicielką. Tak sobie myślę, że jedynym ratunkiem dla ciebie jest przepracowanie tematu z psychoterapeutą, pomyśl o terapii. Nawet, kiedy kiedyś mamy zabraknie ty zostaniesz z tym problemem i nie wyzwolisz się z rozpamiętywania.
    Pozdrawiam cieplutko.:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Toksyczna matka to nieszczęście dla dzieci, dorosłych także, pozdrawiam Maria z PP.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba to książka dla mnie. Powoli coraz bardziej rozumiem z czym się zmagasz. Moja mama, po zmianie leków, stała się trudna, nie chcę pisać, że toksyczna. Całe życie nie mam łatwo jako jedynaczka, praktycznie nie mam swojego życia. Obecnie jest jeszcze ciężej. Tulę serdecznie.

    OdpowiedzUsuń