piątek, 6 września 2024

" Widnokrąg" - Wiesław Myśliwski

            Czy też tak macie? Mnie to dotyka najczęściej w kościele. Słuchając kazania, zainspiruję się czymś, jakimś słowem i odpływam w swoje wspomnienia, przechodząc z jednych w drugie, czasem nawet nie powiązane ze sobą. Taki jest " Widnokrąg" Wiesława Myśliwskiego. Autor opisuje przestrzeń zamkniętą przez okrążający ją widnokrąg. Jest to opowieść przedstawiająca życie na prowincji widzianą oczami chłopca, wchodzącego w okres dorosłości.
         Głównym bohaterem jest Piotrek, dorastający w czasach wojny oraz początkach komunizmu w Polsce. Wspomnienia wydarzeń, wcale nie chronologiczne, atmosfera życia w tamtym czasie, postawy i zachowania ludzi w tamtej rzeczywistości, to tragikomiczny obraz życia tamtych dni. Elementy szarej codzienności splatają się z osobistymi dramatami, a także sytuacjami niepozbawionymi humoru.
      Wiesław Myśliwski wpisuje kreacje swoich bohaterów w krąg uniwersalnych praw i prawd o świecie i ludzkiej egzystencji. To książka o przemijaniu i o tym co w życiu trwałe.
        "Widnokrąg" to  literacka uczta, a twórczość Wiesława Myśliwskiego powinna być na liście szkolnych lektur.

" w końcu wszystkie uczucia i wszystkie myśli prowadzą do złudzeń"
---
33 książka, 605/12.661

4 komentarze:

  1. Ja też tak mam, człowiek krąży myślami... Chętnie sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie zliczę, ile razy mnie się to zdarza, że odpływam. Książkę czytałam i też uważam, że powinna być na liście szkolnych lektur.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa książka. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za rekomendację, już dawno chciałam po to sięgnąć, teraz mam większą motywację! Pozdrawiam Cię serdecznie i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń