sobota, 27 lutego 2021

Kopenhaskie ABC - Ernest Skalski


               Z przyjemnością przeczytałam ostatnio książkę " Życie po duńsku" Helen Russell. Książka wciągnęła mnie na tyle, że sięgnęłam po inną, również o Danii, ale tej sprzed 50 lat.  Książka Ernesta Skalskiego, dziennikarza, publicysty i historyka, " Kopenhaskie ABC" ma właśnie 50 lat. W tamtym czasie trudno było podróżować po świecie i jedynie ta forma poznawania była dla mnie wówczas dostępna.  Dla mnie jest to ksiązka z serii podróżniczych.
Chociaż od czasu wydania jej minęło 50 lat, to zawarte w niej przemyślenia o Danii i Duńczykach wciąż są aktualne i trafne. Przed 50 laty, niektóre treści i nakreślony portret czytać mogło się ze zdumieniem i dla nas Polaków było niezwykłe. Czytając teraz, między wierszami widzimy obraz tamtejszej Polski. Z równie wielką przyjemnością do niej wróciłam.

4 komentarze:

  1. Kupowałam książki z tej serii: "Paryskie ABC", " Budapesztańskie ABC" i to były wspaniałe przewodniki. Właśnie Paryż i Budapeszt z nimi zwiedzałam i to była wspaniała przygoda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też mam całą serię, a zaczęło się od Kairu. rzeczywiscie są super.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tej serii, ale brzmi kusząco.

    OdpowiedzUsuń